Club Swan 125

De ClubSwan 125 is het nieuwe hoogwaardige superjacht Juan Kouyoumdijan, in opdracht van een gepassioneerd team bestaande uit de eigenaar, zijn vrienden en een professionele bemanning. Haar geavanceerde foliesysteem is slechts één indicatie van baanbrekende ontwerpprincipes van Nautor’s Swan en ClubSwan’s wens om de ultieme leider te zijn op het gebied van prestaties en kwaliteit in dit lichtgewicht race-supermaxi-jacht.

Elk ontwerpaspect is met intensief onderzoek beheerd, te beginnen met de innovatieve enkelgebogen folieoplossing die is geselecteerd voor optimale zijwaartse lift in sommige omstandigheden, evenals verticale lift in snellere omstandigheden, waardoor de weerstand van de romp en het verlies aan dynamisch oprichtmoment aanzienlijk wordt verminderd. . De complexiteit van de bouw van dit jacht vereiste dat Nautor moest samenwerken met de beste ontwerpers, bouwers en leveranciers ter wereld om het bestaande team van Juan Kouyoumdjan en de interne experts van Nautor aan te vullen. Het team bestaat uit twee hoofdexperts: Killian Bushe, betrokken bij de constructie van de romp en structurele composietcomponenten, en Bob Wylie, inclusief specifieke prestatiegerichte systemen.

HET DEK
Harken’s 1235 primaire lieren met carbon top zijn geselecteerd voor de ClubSwan 125. Deze lieren zijn doorontwikkelingen van Harken’s 1135 Grand Prix lieren die gebruik maken van integrale lierbasis- en ringtandwielconstructies vervaardigd uit een enkel blok roestvrij staal om de laadcapaciteit uit te breiden van 9 naar 11. ton. De twee nutsputlieren zijn Harken 990’s, die zich hebben bewezen over duizenden oceaanmijlen en momenteel dienst doen in de Volvo Ocean 65-vloot.

Het op maat gemaakte dwarsscheepse jib-systeem van de boot maakt gebruik van Harken titanium TTR2-schijven voor maximale efficiëntie. Het op maat gemaakte grootschootsysteem is een ontwikkeling van Harken MEGA CRX-reisauto’s die gebruik maken van Harken titanium TTR2-schijven. Alle padeyes zijn in het dek aangebrachte, zacht bevestigde titanium looppadeyes. Alle schijven in het dek zullen ook van titanium TTR2 zijn. Harken TRR2-lusblokken en de nieuwe generatie Harken nieuwe high-load snatchblokken zijn gespecificeerd voor schootdoovoeren bovendeks. Nautor’s Swan betreedt nieuwe wegen met het ClubSwan 125 supermaxi-jacht. De combinatie van analytische hulpmiddelen en toonaangevende 3Di-zeilen van North Sails maakt hen tot de favoriete zeilmaker voor dit opwindende nieuwe project.

HET INTERIEUR
De interieurs vertegenwoordigen een nieuwe generatie Swan-interieurs waarbij de evolutie het resultaat is van analyse en onderzoek, waarbij het bestaan van elk onderdeel wordt geëvalueerd zonder de functionaliteit en het comfort in gevaar te brengen. Dit jachtinterieur, ontworpen door Adriana Monk (MONK DESIGN), is een meesterwerk van composiettechnologie die traditionele Swan-materialen combineert, zoals echt houtfineer. De opdracht was om benedendeks een omhullende omgeving te creëren waar je beschermd bent tegen de harde elementen water, wind en zon. De voorkeuren van klanten spelen een grote rol bij de keuze van kleuren en de algemene sfeer.

Het kleurenpalet is bewust gekozen om donker en mannelijk te zijn, aangevuld met lichtgekleurde stoffen en leersoorten. Het onderstaande algemene arrangement heeft vele iteraties ondergaan voordat het zich heeft uitgekristalliseerd in een duidelijke lay-out, waarbij accommodatie zoals de eigenaarshut en de salon gescheiden zijn van de bemanningsverblijven en de zeilruimtes. De opstelling is veelzijdig omdat de eigenaarshut met volledige breedte kan worden opgesplitst in twee gastenhutten met eigen badkamer door een middenschot toe te voegen. Een bemanning in racestijl met zichtbare structuren en installaties bevindt zich achterin. Verstelbare pijpenkooien zijn buitenboord geplaatst en het navigatiestation grenst aan de bemanningsgang. Een andere innovatie is de positionering van de machinekamer, vóór de mast, waardoor de eigenaars- en gastenhutten met een bufferzone worden geïsoleerd van het geluid en de servicepaden.

SPECIFICATIES
LOA: 42,62 m
LWL: 36,60 m
Beam max: 8,75 m
Draught (canting keel): 7,4 m
Displacement (empty): 59,300 kg
Ballast (fin and bulb):23,230 kg
Engine: 500 hp


CLUB SWAN 125
CLUB SWAN 125 Informatie aanvraag